Dlaczego w sklepach ładnie pachnie?

Odpowiedź ma możliwość brzmieć banalnie: bo są bardzo dużo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się nie gorzej, że jest nam bardzo miło. Ładny zapach relaksuje i działa kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, aby się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Wielu ludzi wybiera aromaty kwiatowe. Inni chcą owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest de facto duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Sporo osób, spędzając większość dnia w pracy, w wielu sytuacjach kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się lepiej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu stosuje się także w innych celach. Moc zapachu wykorzystują też handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, między innymi w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki właściwym zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Dobrze czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja np ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak de fakto nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting używa wiele placówek handlowych. Jest on efektywnym sposobem na podniesienie wyników sprzedaży.

Sprawdź tutaj: aromamarketing.