Social media i ich wpływ na konsumentów

Na start firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Tylko największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać teraz, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko zyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wówczas, kiedy jeszcze Facebook był w powijakach.

Obecnie nie ma już czasu na naukę, należy działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym z pewnością więcej fanów posiada i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów itp, a tym samym ktoś musi to obsługiwać. Spore firmy posiadają chłopcy i dziewczęta zatrudnione na etacie, których celem jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na omal prawie każdy post, pytanie itd. Czasem wygląda to dosłownie groteskowo, jednak złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, przeciwnie się zwyczajnie nie da. Gdy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i poradą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych klientów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, ma możliwość mieć naprawdę bardzo dużą siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, niemniej jednak na to trzeba czasu.

Należy spostrzec: reklama na facebooku.